e-Loket: jouw elektronisch dossier

Geen tijd om je te verplaatsen naar een kantoor of contact op te nemen met je ziekenfonds? Dan is je elektronisch dossier of het e-Loket iets voor jou! Surf naar onze website, klik op ‘e-Loket 24u/24u’ en beheer je ziekenfondszaken vanop jouw computer.

Hoe inloggen of inschrijven?

Je kunt je aanmelden op je e-Loket op twee manieren:

1.    Aanmelden met je rijksregisternummer
Geef je rijksregisternummer in. Het rijksregisternummer bestaat uit 11 cijfers. Je vindt dit nummer op je identiteitskaart. Vul het wachtwoord in dat we je hebben bezorgd per post of vul het wachtwoord in dat je zelf hebt aangepast. 

2.    Aanmelden met je elektronische identiteitskaart (eID)
De eerste maal dient u aan te melden met het rijksregisternummer en het wachtwoord die je via een brief krijgt.  Wanneer je de 2de maal aanmeld kan je het volgende doen:

Om je aan te melden met je eID, heb je een kaartlezer nodig. Plaats je eID in de kaartlezer en klik op ‘Aanmelden’. Geef je pincode in en bevestig. 

Nieuwe gebruiker

Ben je een nieuwe gebruiker? Klik dan op ‘Nieuwe gebruiker’ en vul je rijksregisternummer in. Accepteer de voorwaarden en bevestig. Daarna ontvang je om veiligheidsredenen per post meer informatie om jouw gegevens en die van je personen ten laste te raadplegen. Je kunt je als nieuwe gebruiker ook aanmelden met je eID. In dit geval ontvang je via de post ook nog een wachtwoord zodat je je ook kunt aanmelden als je geen kaartlezer bij de hand hebt.

Je kunt je wachtwoord steeds aanpassen naar een eigen wachtwoord.

Nog vragen? Stel ze ons via het contactformulier. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Je privacy?

Je persoonlijk dossier is bijzonder goed beschermd en is enkel toegankelijk voor jou. Wij garanderen dat de communicatie op een sterk beveiligde manier plaatsvindt.